krūva morkų

Geriausi maisto produktai sveikesnėms akims

Kiekvienas mūsų siekiame ir trokštame gero regėjimo. Daugybė gydytojų ir mokslininkų dirba siekdami išsiaiškinti, kaip natūraliai pagerinti žmogaus regėjimą. Dažnu atveju, regos problemos atsiranda dėl mineralų, antioksidantų, omega-3 riebalinių rūgščių ir kitų būtinų medžiagų trūkumo. Pavyzdžiui, katarakta išsivysto dėl antioksidantų, ypač − vitamino C, trūkumo, o lęšiuko degeneracija atsiranda dėl antioksidantų ir karotinų stokos. Ko dažniausiai imamės? Įvairiausių papildų ir vaistų, tačiau net nesusimąstome, jog išvengti akių ligų bei susilpnėjimo galime ir be medikamentų, tiesiog gaudami visus reikalingus vitaminus iš kasdien vartojamų produktų. Taigi, ką reikia valgyti norint turėti sveikesnes bei žvitresnes akis?

Morkos

Tai pati svarbiausiai ir daugiausiai naudos akims turinti daržovė. Morkose gausu karotino, kuris organizme virsta vitaminu A. Šis vitaminas ypač reikalingas mūsų akies tinklainei. Dėkite morkas į salotas, sriubas arba tiesiog gerkite jų sultis. Jei Jūsų regėjimas labai nusilpęs, morkos jo neatstatys, tačiau gali užkirsti kelią tolimesniam silpnėjimui.  

Mėlynės

 Reguliariai valgant šias, visiems gerai žinomas uogas, ne tik sustiprinsite tinklainės kapiliarus, apsaugosite akis nuo žalingo aplinkos poveikio, bet ir padėsite palaikyti tinklainės ir regos nervo mitybą. Tyrimais įrodyta, kad mėlynės stiprina regėjimą ir regėjimo aštrumą, nes jose gausu antioksidantų ir kitų naudingų medžiagų. Nesvarbu, ar mėlynės džiovintos ar šviežios, jų poveikis išlieka toks pat, todėl jas galite vartoti ne tik vasarą, bet ir žiemą.  

Špinatai ir paprikos

 Luteinas – dar viena medžiaga, kuri yra labai naudinga mūsų akims. Ji mažina riziką gauti kataraktą – ligą, kurios metu lęšiukas praranda skaidrumą, kuris gali sukelti regėjimo problemų. Šios medžiagos gausu paprikose, špinatuose bei kitose žalios spalvos lapinėse daržovėse. Šiuos maisto produktus, priešingai nei mėlynes, reikėtų vartoti ne šaldytus, o šviežius.

Žuvis

Žuvyje gausu omega 3 riebiųjų rūgščių, vitamino E bei taurino, kuris neleidžia išsausėti mūsų akims. Naudingiausios žuvys – lašiša, skumbrė, silkė, sardinės bei tunas.  Nevenkite valgyti žuvies, nes vartodami ją taip pat išvengsite rizikos susirgti tinklainės ligomis.

Citrusiniai vaisiai

Juose esantis C vitaminas yra būtinas akių apsaugai nuo infekcijų, o taip pat įvairių ligų profilaktikai.

Kalakutiena, vištiena

Naminių paukščių mėsa – liesa ir sveika, o joje gausu cinko, kuris padeda įsisavinti vitaminą A ir apsaugoti akis nuo išorinio poveikio bei geležies, kuri padeda kovoti su akių degeneracija.

Pabaigai

Vienas iš svarbiausių veiksnių, siekiant turėti sveikas akis – sveika mityba, kuri padeda palaikyti sveikus akies audinius ir ląsteles. Įtraukite į savo mitybos racioną šiuos maisto produktus ir neabejojame, jog jie padės jums pagerinti regėjimą bei išvengti tam tikrų akių ligų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *