Amžius ir regėjimas

Su amžiumi mūsų akys ima keistis kaip ir visas mūsų kūnas. Nors dydžiu jos išlieka vienodos visą gyvenimą, jų pajėgumas tinkamai funkcionuoti ima silpnėti. Todėl svarbu žinoti, kurie regėjimo pokyčiai yra normalaus senėjimo proceso dalis, o kurie pakitimai gali reikalauti išsamesnės okulisto apžiūros. Sužinokite, kokio regėjimo tikėtis kiekviename gyvenimo etape ir kokių priemonių imtis, norint išlaikyti gerą regą.

Geriausias regėjimas – 20–40 m.

Paprastai 20–40 metų žmonių akys yra sveikiausios ir jų regėjimas geriausias. Jei asmenį ir kamuoja toliaregystė ar trumparegystė, šie sutrikimai gali būti lengvai pataisomi korekciniais akiniais arba lęšiais. Tačiau šiais gyvenimo metais yra ypač svarbu imtis prevencinių priemonių, padedančių išlaikyti sveikas akis ateityje.

Pasirūpinkite savimi.

  • Būtinai apsaugokite savo akis nuo kasdieninių kenksmingų elementų, pavyzdžiui, cigarečių dūmų ar UV spindulių. Akinių nuo saulės nešiojimas, tinkama mityba ir nerūkymas gali padėti išlaikyti sveikas akis bet kokiame amžiuje;
  • Atkreipkite dėmesį į galimus kenksmingus faktorius darbinėje aplinkoje. Pavyzdžiui, ilgos darbo valandos prie kompiuterio monitoriaus gali sukelti kompiuterinį regos sutrikimo sindromą, kuris pasižymi akių įtampa, akių sausėjimu, neryškiu matymu, galvos ir pečių juostos skausmais;
  • Kasmet reguliariai tikrinkitės akis, kad Jūsų receptiniai akiniai ar lęšiai, jeigu reikia, būtų atnaujinti.

Pakitimai nuo 40 m.

Senstant didėja rizika susirgti įvairiomis akių ligomis, kurios pasireiškia vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonėms. Tokiomis kaip, glaukoma, katarakta ar geltonosios dėmės degeneracija, dar vadinama makula.

Pasirūpinkite savimi.

  • Reguliariai tikrinkitės akis, pasitarkite su savo okulistu, stebėkite, ar nėra žymių regėjimo pokyčių;
  • Būtinai atlikite akių patikrą po kitų svarbių sveikatos sutrikimų, pavyzdžiui, hipertenzijos ar diagnozuoto cukrinio diabeto;
  • Nors makula nėra išgydoma, multivitaminų ir maisto produktų, kuriose daug antioksidantų, vartojimas gali padėti sulėtinti ligos procesą.

Regėjimas po 60 m.

Katarakta paprastai yra vyresnio amžiaus akių liga ir yra laikoma normalia senėjimo proceso dalimi. Senyvame amžiuje katarakta susirgti gresia daugumai. Šią ligą sukelia maži baltymų molekulių gumulėliai, kurie blokuoja šviesą ir silpnina regėjimą.

Pasirūpinkite savimi.

  • Jei katarakta pradeda trukdyti kasdieninei veiklai, galima kataraktos operacija. Jos metu natūralus lęšis pakeičiamas dirbtiniu. Tai saugus ir veiksmingas būdas atstatyti regėjimą;
  • Apsilankykite pas okulistą mažiausiai vieną kartą per metus, kad galėtumėte atlikti išsamų akių patikrinimą ir stebėti kitus galimus akių ligų susirgimus.

Pabaigai

Nesvarbu, koks Jūsų amžius, visada stebėkite savo regėjimo pokyčius. Kasmetinė akių patikra ir sveikas gyvenimo būdas yra geriausios priemonės, padėsiančios išlaikyti sveikas akis ir gerą regėjimą bet kokiame amžiuje. Nuolatos rūpinkitės savimi!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *